Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2017 20:08 - Хризантемата
Автор: viva1122 Категория: Други   
Прочетен: 3341 Коментари: 15 Гласове:
8

Последна промяна: 29.07.2017 15:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Хризантемата - символ на Япония

 Много хора смятат, че символът за цвете на Япония е череша, но това е подвеждащо. Да живееш в страна, която така страстно обича хризантемата, че не официално я признават  за цвете-символ на Япония. 

image


Официалното име на това растение е "kikkamonso", т.е. "Герб под формата на хризантеми" . И това е едно цвете с 16 венчелистчета, което се счита за признак на имперска сила, Слънце и богатство. Хризантемата краси герба на японския императорски двор, и то в паспорта на японците.


image

Една легенда
Дори самата Япония трябва да е  благодарна за своя произход на хризантемата. В древни времена, според известната легенда, китайски жесток император научил, че на островите в морето растат магически растения - Хризантеми. От сока от това цвете може да се приготвя еликсир на безсмъртието. Но магията е ефективна, ако цветето се откъсва от честен, добър човек с добри намерения. Императорът знаел, че нито той, нито неговите подчинени нямало да могат да запазят тази свойства на растението, защото всички те имали зли сърца. И така, той намерил честен лекар и взел триста момичета и момчета, всеки да откъсне по едно цвете. От тях със сигурност трябвало да има най-малко един човек, който е в състояние да съхрани това магическо свойство. На острова  всички хора, били очаровани от красотата на района. Всички знаели, че след като се върнат, императорът ще ги убие и така че никой не се е решил да се върне в родината си. На острова, те основавали своя държава под името Япония.
Хризантемата е едно от най-често срещаните видове цъфтящи растения в страната. Всеощото признаване и обич към Хризантемата е получила заради  най-различните си видове и форми. Някои видове  са дошли от Средиземноморието и Африка, но основната родината се счита Китай и Япония. 

Първото изображение на цветето се вижда върху китайските порцеланови изделия, намерени от археолозите. Тези съдове са били произведени най-малко преди 2500 години. Цветето може да се види и в моделите на тъкани, чинии и вази. В древни времена, хризантемите, изобразени в дрехи, се смята за свещена,  тъй като тя е носена само от представителите на императорското семейство.

 image

Хризантемата за Япония е символ на  щастие и мъдрост. Тя е свързана с богинята на Слънцето - Amaterasu, на божествената богиня на храма и старите прародители на японските императори.

Дори и през 12 век, император Gotoba /управлявал - 1183-1198/, като голям фен на хризантемата я използвал като личен печат.

 Официално хризантема  с 16 венчелистчета е била използвана като емблема на императорския двор през 1869. В рамките на 2 години, правителството издаде указ, съгласно който утвърждава правото на членове на императорската къща за използването на хризантемата  в картина. В същото време всички останали японците не е било позволено да я използват. В момента тази забрана вече не е валидна.

image

По време на Втората световна война хризантема е символ на Великата японската империя. Изображение на хризантеми се монтират на военни самолети и кораби. Камикадзе войници бяха разрешено да използват цветето в знак на смелост,на каските на войниците, на раменете лепенки и корици са украсени с котва и хризантема.В  имена на военни операции също се споменава името на хризантемата.

 

image

image
щастие



Тагове:   Хризантема,


Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. redabyss - Здравей, Вива. :) Радвам се, че в ...
28.07.2017 22:07
Здравей, Вива. :)
Радвам се, че в блога има и друг, запален по японската култура. Започнах да селектирам мечове, брони и градини, но ми изникна огромният проблем (понеже са десетки) в колко постинга да ги вкарам и дали един да са тематични или микс, тъй като при количестеното натрупване се губят индивидуалните характеристики, но съм сигурна, че богатите детайли ще бъдат оценени от хората, които имат нюх към изкуството. Първият постинг със сигурност ще е микс и почти съм го събрала.
Ще пусна линкове към твоя Блог, ако не възразяваш, понеже нямам време за превод на текстове в момента.
Поздрави! :)
цитирай
2. viva1122 - redabyss...
29.07.2017 10:17
Привет!
Благодаря за проявения интерес! Знам, че са малко хората, които ги интересува японската култура, но мен постоянно ме впечатлява разнообразието... и така представям накратко и части от това разнообразие.
Ще се радвам да видя каквото и да си подбрала по твой интерес и впечатление. Прати ми на лс линкове или каквото си решила - няма проблем - винаги съм отворена за информация, която ме вълнува.

Поздрави и хубав ден!
цитирай
3. germantiger - :)
29.07.2017 12:25
Очаквано не знаех нищо от това и прочетох всичко в постинга - то е достатъчно образователно, неголямо като количество инфо, но и не е кратко или малко - за това повтарям, че според мен като количество и верочтно качество за постинг е почти идеално!

Хризантемата наистина е красиво цвете и инфото ме изненада - аз като маса хора свързвам Япония с "декоративни" вишни, а явно има и повече.

Легендата за заселването на Япония доста ме учуди.
цитирай
4. viva1122 - G_T...
29.07.2017 14:40
Благодаря за проявения интерес и се радвам, че не е скучно и подбрано достатъчно и не в повече, за да не стане и досадно - това ми е целта и оценката за постинга ти показва и одобрява това, което също ме радва. Има още доста неща, които научих за хризантемата, неизвестни и за самата мен, но ги спестих тук - само ще спомена, че има лечебно свойство, като се използва различни видове цветя, от които се приготвя салата, :) но ще разводни много инфото тук, а не това ми е целта ...
Колкото до легендата - интересна, но легенда - историята си е история.
Може би ще продължа и с други интересни и не толкова известни факти накратко за опознаване на тази непозната за мен и повечето в България култура.

Поздрави и добър да е денят ти!
цитирай
5. viva1122 - и още...
29.07.2017 15:02
и не по моята тема, но...
при мен буди недоумение!?!

Например - твоя постинг, според мен заслужава да е на първа, но не би... защо да не се запознаят повече хора със смислени и интересни творби, а непрекъснато да е на първа /в повечето случаи / поезия.
Да поезия е - но идва в повече не само на мен, но явно политиката на блога и блогъри е такава - до голяма степен вече е безсмислена, че може само да обърка хората, отворили за първи път сайта и да се включат в него - това е мое лично мнение и за първи и последен път си позволявам да изказвам подобно мнение под мой постинг.
Лично аз ще си деактивирам постинг, ако го видя на първа :)
цитирай
6. germantiger - и аз ти благодаря
29.07.2017 15:20
А това на първа поезия и било :)

така ли наричат аст от бездарието днес - шегувам се, разбира се

точицата на първа е ок, другите едва ли
цитирай
7. viva1122 - ...
29.07.2017 15:28
- Аз нямам предвид никого конкретно - вече не й обръщам и внимание, но отначало ми правеше голямо впечатление, когато се регистрирах. А поезия е секцията. Аз ако чета поезия трябва да е на ниво - тук всеки втори е "поет" -така да се каже.

- стана ми навик да си допълня с още нещо т.н. постинг... :)
цитирай
8. photostories - Вива, публикувах. Надявам се да се ...
29.07.2017 17:20
Вива, публикувах. Надявам се да се хареса.
цитирай
9. redabyss - Много съм щастлива, че ти харесват! ...
29.07.2017 18:34
Много съм щастлива, че ти харесват! За мен това е необятна територия и се радвам, че в твое лице намирам " съмишленик" в изследванията и. :)
Прегръдки. :)
цитирай
10. barin - Здравей, viva1122. Има си цветя, ...
30.07.2017 06:43
Здравей, viva1122. Има си цветя, свързани с една държава, като роза-България, лале-Холандия, макар и да е от Персия, хризантема-Япония. Мисля, че заради България моята тема за розите се чете много, а за лалетата-малко.
Поздрави!
цитирай
11. viva1122 - barin...
30.07.2017 11:44
Привет!
Съгласна съм това за цветята. Ще прочета с удоволствие твоите постове за розата и лалето - било сама да ги потърся като постинги или още по-добре, ако имам линковете им.

Поздрави от мен!


цитирай
12. barin - Здравей, viva 1122. Ето линк към ...
30.07.2017 14:27
Здравей, viva 1122. Ето линк към моите теми за цветята, за да те улесня :
barin/tq-i-toi/2015/05/18/laletata.1362523
barin/history/2017/06/14/razprostranenie-i-sortove-rozi.1551745
цитирай
13. viva1122 - ...
30.07.2017 16:39
12. barin - Здравей, viva 1122. Ето линк към ...
14:27
Здравей, viva 1122. Ето линк към моите теми за цветята, за да те улесня :
barin/tq-i-toi/2015/05/18/laletata.1362523
barin/history/2017/06/14/razprostranenie-i-sortove-rozi.1551745

=====
Благодаря много за линковете - отворих ги и ги прочетох.
И в двата постинга - по-скоро информация - привлече ми вниманието историческите факти, а не толкова ботаниката и поздравления от мен!
цитирай
14. photostories - Благодаря ти МНОГО за разкошните ...
31.07.2017 21:33
Благодаря ти МНОГО за разкошните коментари! Без тях 33те снимки щяха да пустеят.
Ако са ти нужни снимки за постинг и намериш подходящи при мен- заповядай. :)
Прегръдки, Вива.
цитирай
15. photostories - Без твоите коментари и постинги се ...
01.08.2017 00:12
Без твоите коментари и постинги се губи Духът на моите визуализации. :)
А на изкуството му е нужен Дух. :)
Прегръдки. :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: viva1122
Категория: Други
Прочетен: 186548
Постинги: 100
Коментари: 246
Гласове: 733
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031